- WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Oferty mogą składać podmioty posiadające zarejestrowaną działalność gospodarczą oraz spełniające warunki:
- Posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności określonych w niniejszym zaproszeniu, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
- Posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia.
- Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
- Znajdujące się w odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizację zamówienia.
Spełnianie ww. warunków potwierdza Wykonawca oświadczeniem stanowiącym załacznik nr 4 do oferty.
- ZAKRES CZYNNOŚCI I OBOWIĄZKÓW WYKONAWCY:
- Wykonywanie czynności z należytą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Monitorowanie sygnałów lokalnych systemów nadzoru wizyjnego oraz alarmowego znajdujących się w obiekcie wraz z bieżącą konserwacją tych systemów. Obiekt CKU jest wyposażony w system nadzoru wizyjnego (kamery) z funkcją zapisu na dysk rejestratora oraz system alarmowy z czujkami ruchu.
- Nieopuszczanie stanowiska monitorowania bez uzasadnionej potrzeby. Każda potrzeba opuszczenia stanowiska pracy, zmiany osoby pełniącej dyżur w czasie ustalonego dyżuru musi być zgłaszana do kierownika administracyjno-gospodarczego lub dyrektora.
- Pełna znajomość topografii chronionego obiektu – rozkładu pomieszczeń, wyjść, dróg ewakuacyjnych, itp.
- Znajomość rozmieszczenia i umiejętność obsługi głównych wyłączników prądu, instalacji i sprzętu ppoż. oraz zaworów wodnych.
- Zapalanie i gaszenie świateł nocnych zewnętrznych i wewnątrz obiektu w zależności od potrzeb.
- Sprawdzanie, zamykanie okien w pomieszczeniach CKU oraz wygaszanie zbędnego oświetlenia. Kontrola sal, łazienek w których znajdują się instalacje sanitarne (krany, spłuczki itp.) i informowanie kierownika administracyjno-gospodarczego o awariach .
- Umiejętność obsługi systemów alarmowych i przeciwpożarowych, urządzeń telekomunikacyjnych oraz telewizji przemysłowej (systemu monitoringu wizyjnego).
- Bieżąca naprawa awarii urządzeń monitorowania. Koszty zakupu uszkodzonych urządzeń systemu alarmowania pokrywa CKU.
- Załączanie przy kończeniu pracy oraz wyłączanie przy rozpoczynaniu pracy lokalnego systemu alarmowego. Zamykanie przy kończeniu pracy wszystkich drzwi wejściowych oraz furtki na klucz.
- Gospodarka kluczami do wszystkich pomieszczeń, w tym prowadzenie ewidencji wydawania i przyjmowania kluczy.
- Nadzór i kontrola nad sposobem korzystania z wynajmowanych przez najemców pomieszczeń.
- Sporządzanie miesięcznych zestawień dotyczących wynajmu na podstawie ewidencji wydawania i przyjmowania kluczy.
- Nadzorowanie w czasie zjazdów parkingu w celu zapewnienia drożności dróg ewakuacyjnych oraz możliwości dojazdu służb ratunkowych.
- Prowadzenie dziennika wykonywania ochrony oraz na polecenie Dyrektora CKU innej dokumentacji dotyczącej ochranianego obiektu.
- Fizyczne zabezpieczenie terenu i własności CKU przed przedostaniem się na chroniony obszar osób nieuprawnionych do wstępu i przebywania, a w przypadkach uzasadnionych podejrzeniem popełnienia przez te osoby przestępstwa, wykroczenia lub innej szkody, ujęcia ich i przetrzymania celem niezwłocznego przekazania tych osób policji lub innym uprawnionym organom z równoczesnym powiadomieniem Dyrektora CKU.
- Konwojowanie wartości pieniężnych w terminach uzgodnionych wcześniej z Zamawiającym.
- Kontrolowanie uprawnień osób do wstępu, przebywania na terenie CKU oraz trybu opuszczania tego terenu. Kierowanie interesantów CKU do odpowiednich komórek, pomieszczeń lub pracowników.
- Sprawowanie kontroli nad legalnością wynoszenia z obiektu sprzętu i materiałów będących własnością CKU.
- Stała, aktywna obserwacja osób wchodzących i wychodzących z budynku.
- Bezzwłoczne powiadamianie Dyrektora CKU o zdarzeniach przestępczych, wykroczeniach lub innych szkodach zaistniałych na terenie podlegającym ochronie.
- Patrolowanie i obchód terenu podlegającego ochronie co najmniej raz w ciągu 2 godzin.
W czasie zjazdów słuchaczy CKU patrolowanie korytarzy oraz innych pomieszczeń, w których gromadzą się słuchacze.
- Doraźna pomoc służbom CKU w zakresie utrzymania porządku, np. odśnieżania, usuwania liści itp. Odśnieżanie przejść i dojść w godzinach 6:30-7:00 i 15:00-19:30 oraz w dniach, w których CKU nie pracuje.
- Wyposażenie pracowników ochrony, realizujących zadania ochronne, dozorujące i nadzorujące w odpowiednie środki ochrony osobistej, obrony i łączności, zgodnie z wymaganiami obowiązujących w tym zakresie przepisów.
- Zapewnienie podłączenia na własny koszt systemu alarmowego CKU do własnej infrastruktury alarmowej celem elektronicznego nadzorowania obiektu CKU w godzinach 19:30 – 6:30.
- Zapewnienie wykonania wszystkich zadań ochrony własnymi siłami i środkami oraz dojazd własnej grupy interwencyjnej w przypadkach zainicjowania systemu alarmowego lub wystąpienia zdarzeń o charakterze przestępczym, klęsk żywiołowych lub pożaru. Czas dojazdu grupy interwencyjnej do obiektu CKU nie może przekroczyć 15 minut.
- Zapewnienie wykonywania innych niewymienionych wyżej czynności, które są niezbędne dla dobra chronionego obiektu.
- CZAS OCHRONY I LICZBA PRACOWNIKÓW:
- Czynności wchodzące w zakres ochrony wykonywane będą:
- poprzez ochronę fizyczną (osobową) w godzinach 6:30 – 19:30 przez 7 dni w tygodniu;
- poprzez monitorowanie sygnałów alarmu elektronicznego przez 7 dni w tygodniu w godzinach 19:30 – 6:30. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej obiektu CKU celem stwierdzenia fizycznej możliwości podłączenia istniejącego w obiekcie systemu alarmowego do własnej infrastruktury alarmowej.
- Wymagana liczba pracowników ochrony w godz. 6:30 – 19:30 – codziennie 1 (jeden).
- Zamawiający może zwiększyć liczbę pracowników ochrony w niektóre dni tygodnia po uprzednim zgłoszeniu i uzgodnieniu z Wykonawcą.
- DOKUMENTY WYMAGANE W OFERCIE:
- Oferta powinna być sporządzona na załączonym druku Formularza oferty załącznik nr 1. (oferta iOświadczenie Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO)
- Do oferty należy załączyć:
- wydruk aktualnego wpisu z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub wydruk aktualnego wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, datowanego nie wcześniej niż 1 tydzień przed upływem terminu składania ofert;
- oryginał lub kserokopię poświadczona za zgodność przez Wykonawcę aktualnej koncesji uprawniającej do świadczenia usług ochrony osób i mienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej wydana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, udzielona według wymogów obowiązującej ustawy o ochronie osób i mienia;
- oryginał lub kserokopię poświadczoną za zgodność przez Wykonawcę polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 1.000.000,00 złotych;
- wykaz co najmniej 1 osoby wpisanej na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej (posiadającej uprawnienia kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej) nadzorującej i kontrolującej pracę pracowników ochrony fizycznej oraz wykaz co najmniej 4 osób przewidzianych do wykonywania służby ochrony posiadających wymagane kwalifikacje i uprawnienia lub które przeszły stosowne szkolenia w zakresie ochrony osób i mienia.
Wykazy powinny zawierać co najmniej imię i nazwisko oraz numery legitymacji. Do wykazów należy załączyć poświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię legitymacji kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej nadzorującego i kontrolującego pracę pracowników ochrony fizycznej;
- oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do oferty);
- wykaz co najmniej 4 wykonanych lub wykonywanych usług bezpośredniej ochrony fizycznej w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w okresie prowadzenia działalności, których jednostkowa wartość wyniosła co najmniej 100.000,00 zł brutto. Wykaz powinien zawierać przedmiot i wartość usług, daty wykonania i nazwy odbiorców usług. Do wykazu należy załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie;
- wykaz co najmniej 1 wykonanej lub wykonywanej usługi bezpośredniej ochrony fizycznej w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w okresie prowadzenia działalności, gdzie powierzchnia użytkowa ochranianego obiektu wyniosła co najmniej 3.300 m2. Wykaz powinien zawierać nazwy odbiorców usług, daty wykonania i powierzchnie użytkowe ochranianych obiektów. Do wykazu należy załączyć odpowiednie dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie;
- oświadczenie o akceptacji treści umowy załącznik nr 3 oraz umowy powierzenia danych osobowych;
- oświadczenie wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.
Załączniki oraz Wzór umowy – załącznik nr 2 są dostępne równieżcodziennie w pokoju nr 13 – parter budynku CKU – od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 – 15:00.
Dokumenty mogą być składane w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Rozpoczęcie – 01 stycznia 2022 roku.
Zakończenie – 31 grudnia 2022 roku.
- Kryterium oceny ofert:
100% – cena.
Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej, według formuły:
Cn / Cr x 100 = liczba punktów
Gdzie:
Cn – najniższa cena spośród ofert nieodrzuconych
Cr – cena oferty rozpatrywanej
100 – wskaźnik stały
- POZOSTAŁE INFORMACJE:
- Zamawiający wymaga, aby wykonanie zadań ochrony, monitoringu systemu alarmowego i dojazd grupy interwencyjnej Wykonawca zapewnił przy zaangażowaniu własnych sił i środków.
- Wykonywanie zadań ochrony Wykonawca powinien zapewnić przy zaangażowaniu stałej grupy pracowników ochrony zatrudnionych w ramach umowy o pracę. Zmiany pracowników ochrony mogą następować tylko w wyjątkowych przypadkach i muszą być uzgadniane z Zamawiającym.
- Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej obiektu CKU celem stwierdzenia technicznej możliwości podłączenia istniejącego w obiekcie systemu alarmowego do własnej infrastruktury alarmowej.
- Osoba do kontaktu: kierownik administracyjno-gospodarczy CKU, tel. 041 265 34 67, w. 105 w godz. 8:00-15:00, od poniedziałku do piątku.
- Miejsce wykonywania usług ochrony: Centrum Kształcenia Ustawicznego, ul. Sandomierska 26A, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski.
- Adres do składania ofert: Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Św., ul. Sandomierska 26A, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski.
- Oferty prosimy składać za pośrednictwem poczty, kuriera lub też dostarczyć osobiście w zapieczętowanych kopertach z napisem „Ochrona CKU – 2022 r.”
- Termin składania ofert upływa z dniem 26.11.2021r. o godz. 15:00.
W przypadku przesłania oferty pocztą lub kurierem liczy się data wpływu do CKU.
- Cena ofertowa netto nie może przekroczyć 130.000,00 złotych netto.
- Oferty złożone po terminie będą zwrócone Wykonawcy bez otwierania.
- Oferty o równowartości w złotych powyżej 130.000,00 zł netto, niezawierające wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w pkt. IV lub przekraczające kwotę jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie będą rozpatrywane.
Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, zostanie podana bezpośrednio przed otwarciem ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania przyczyn.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia negocjacji w celu ustalenia
ostatecznej ceny z Wykonawcami, których oferty podlegają rozpatrzeniu zgodnie z VII pkt11, oraz spełniają wymagania zawarte w niniejszym zaproszeniu.
- Otwarcie ofert oraz negocjacje cenowez oferentami, których oferty nie podlegają odrzuceniu nastąpi w siedzibie Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim przy ul. Sandomierskiej 26A 29.11.2021r. o godz. 10:00
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia negocjacji cenowych w dół w celu ustalenia ostatecznej ceny z wybranym wykonawcą.
- O wynikach oceny ofert CKU poinformuje na swojej stronie internetowej www.ckuostrowiec.pl oraz poszczególnych oferentów – za pośrednictwem poczty elektronicznej.
W zawiadomieniu wysłanym do Wykonawcy, którego oferta została wybrana, Zamawiający określi termin i miejsce zawarcia umowy, której wzór stanowi załącznik do zaproszenia.
- Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia z CKU pisemnej umowy na świadczenie usług ochrony. Wzory umów do pobrania: „Umowa ochrony na 2022 r załącznik nr 2.pdf”
- Poza umową na świadczenie usług ochrony Wykonawca będzie zobowiązany do zawarcia z CKU umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodnie z załączonym wzorem „Umowa powierzenia przetwarzania danych na 2022 r. pdf”
- Wybrany Wykonawca będzie zobowiązany przed zawarciem umowy do przedstawienia oryginałów koncesji, dokumentu ubezpieczenia oraz legitymacji kwalifikowanego pracownika ochrony – do wglądu.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, a w razie potrzeby przeprowadza ich ponowne badanie i ocenę, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
- Do niniejszego zaproszenia załącza się Klauzulę informacyjną z art. 13 RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
- Zastrzeżenie prawne.
- Zamawiający – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim -oświadcza i informuje, że niniejsze zaproszenie ma wyłącznie charakter sondażu rynku pod kątem wyboru oferty najkorzystniejszej pod względem cenowym.
- Złożenie oferty nie stwarza po stronie wykonawcy roszczenia względem Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim i jego następców prawnych o zawarcie umowy.
Ostrowiec Świętokrzyski, 17.11.2021 r.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego
- Administratorem danych osobowych jest Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Sandomierska 26A, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, e-mail: cku@ostrowiec.edu.pl.
- Z Inspektorem Ochrony Danych można skontaktować się poprzez e-mail: cku@ostrowiec.edu.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, którym jest prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1843 i 2019), dalej „ustawa Pzp”.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać przedłużony jeżeli przetwarzanie danych osobowych przez Zamawiającego będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Niepodanie określonych danych spowoduje brak możliwości wyboru oferty Wykonawcy, a w konsekwencji brak możliwości zawarcia umowy i realizacji zamówienia.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w przypadkach przewidzianych przepisami prawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
_____________________
* skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
**prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.